tisdag 9 november 2010

Puh är tillbaks, på allvar!

Denna lilla bild gjorde nog min dag. Jag kan villigt erkänna att jag sedan barnsben varit ett massivt Nalle Puh-fan! Intresset har väl avtagit lite på senare år, men nyheterna om att Disney återgår till sina rötter och gör en ny, traditionellt tecknad, Puh-film gör mig faktiskt aningen tårögd.

Så här säger filmens producent Peter Del Vecho:
"We wanted to create a movie for the big screen that had the charm and wit of those original shorts. What originally endeared all of us — adults and children — to these characters was that they were stuffed animals that came to life in the imagination of a child. We wanted to rekindle that imagination in a big way."

Filmen har fått den enkla och definitiva titeln Winnie the Pooh och är löst baserad på fem berättelser ur böckerna skrivna av A.A. Milne på 20-talet.

Winnie the Pooh, eller Nalle Puh som den troligtvis kommer att heta på svenska, har biopremiär i mitten av 2011!
Välkommen tillbaka Puh-björn!


Inlägg skrivet av: Jimi

1 kommentar:

  1. Fantastiska nyheter =D Det värmer den stora del av mitt hjärta som är avsatt för denna tidlösa nallebjörn, Nalle Puh! Hoppas filmen kan leva upp till "orginalfilmen" från -77 och innehålla lika mycket omtanke och kärlek. Skulle vara kul om de hade premiären den 14 oktober 2011, då fyller vår älskade puh-björn hela 85 år =D

    SvaraRadera