söndag 3 oktober 2010

Försoning

Här är en film som jag inte har sett på länge, men alldeles nyss blev jag påmind om hur bra den är, när jag såg den här trailern:



Precis så här tycker jag att en trailer ska vara. Den är vacker och tänkvärd och säger mycket om filmen utan att avslöja särskilt mycket om handlingen.
Atonement (Försoning på svenska) från 2007 är en film som jag verkligen rekommenderar. Den är vacker och gripande och unga Saoirse Ronan är fantastisk i en viktig roll. Så ta och hyr eller köp filmen så fort du kan!

Lyssna gärna också på och den otroligt vackra, oscars-belönade, musiken. Kompositören Dario Marianelli använder sig av ljud från en skrivmaskin tillsammans med pianomusik. Mycket nyskapande och skickligt! Soundtracket finns på Spotify och här är ett litet smakprov:




Inlägg skrivet av: Jimi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar