onsdag 25 augusti 2010

Biotoppen v. 33

Här är en lista över de mest sedda filmerna på bio i Sverige under förra veckan (fre-sön):

1. Inception
2. Grown Ups*
3. Vampyrer suger*
4. The Expendables
5. Som hund och katt 2
6. Shrek - nu och för alltid
7. The Karate Kid
8. Bröderna Karlsson
9. Predators
10. Trollkarlens lärling

Japp, den är fortfarande etta, men för sista gången, jepp! Nykomlingar på plats 2 och 3 är de allt annat än hyllade komedierna Grown Ups (med Adam Sandler) och Vampyrer suger.

USA:

1. The Expendables
2. Vampires Suck*
3. Eat Pray Love
4. Lottery Ticket*
5. The Other Guys

Resten av Topp 10 kan ses här!

"Där borta" är det fortfarande Sylvester Stallones och hans vänner i The Expendables som har ställningarna, följt av den där vampyrparodin. En annan nykomling är komedin Lottery Ticket på fjärde plats.



Inlägg skrivet av: Jimi

4 kommentarer:

  1. "Den där vampyrparodin" låter som om du har en lite negativ klang till filmen... Har inte sätt den själv än men det låter som om du dömer ut den på förhand Jimi...=)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det gör jag nog! :P Jag har bara väldigt svårt att tro att jag skulle tycka det minsta lilla om den.. // Jimi

    SvaraRadera
  3. Kanske inte, är man ett fan av Scary Movie-triologin (bestående av fyra filmer) och alla andra -movieparodier så gillar man nog Vampyrer Suger, annars gör man nog inte det. Jag tycker själv att -movieparodierna är geniala inom komedi/parodi-genren så jag kommer nog gilla den...=)

    SvaraRadera
  4. Haha, Jimi inte lätt att vara opartisk alltid. :)

    SvaraRadera