onsdag 25 augusti 2010

Kristen Bell och Anna Paquin i Scream 4

Anna
De båda har fått, hittills ospecificerade, roller i Wes Cravens uppföljare till Scream-trilogin.
Detta betyder att de sällar sig till filmens redan fullspäckade rollista som inkluderar: Neve Campbell, Courteney Cox Arquette, David Arquette, Emma Roberts, Hayden Panettiere, Rory Culkin och Adam Brody.
De tre första hade också huvudrollerna i de tre första filmerna och resten är nya och unga och i många fall snart döda.
Kristen Bell är mest känd för rollen som Veronica Mars i serien med samma namn. Hon har också bl.a. varit med i filmerna Forgetting Sarah Marshall och When in Rome. Anna Paquin har för tillfället huvudrollen i megasuccén True Blood.

Kristen
Första Scream hade premiär 1996 och är ett mästerverk inom skräckgenren. Uppföljaren var riktigt bra den med, även om den inte var alls lika genialisk som ettan. Scream 3, från 2000, tog ytterligare några steg ner kvalitetsmässigt.

Förhoppningsvis kan Scream 4, som har premiär nästa år, bli en pånyttfödelse för serien som gjorde sig känd för att på ett lyckat sätt driva med skräckgenren samtidigt som den skrämde skiten ur folk.


Inlägg skrivet av: Jimi

2 kommentarer:

  1. Kan inte säga att "Sceam" skrämde skiten ur mig direkt... Kan bero på att jag först såg "Scary Movie" som förutom lite inslag av bl.a. "I Know What You Did Last Summer" (väldigt bra film för övrigt) och en ny mödare i slutet är en direkt kopia av handlingen. Så jag förstod ganska snart när jag började titta på "Scram" vad som skulle hända... Har inte sätt Scream 2 & 3 än får se om dessa kan skrämma skiten ur mig mer...=)

    SvaraRadera
  2. Den skrämde inte skiten ur mig heller, men jag brukar iofs inte bli särskilt skrämd av skräckfilmer heller :) Om man är den typen som blir skrämd av skräckfilmer så kan man nog bli riktigt skrämd av Scream skulle jag tro! :) Vi får ha vår Halloween-skräckkväll i år också som vi sa :D // Jimi

    SvaraRadera