söndag 18 juli 2010

Johanna

HEJ!
Det är jag som är Johanna, som ni kanske förstår, den andra halvan av den här bloggen (som Jimi så omtänksamt nämnde)
Presentationer har aldrig varit min grej. Jag förstår inte...de blir alltid så onödigt långa! Men jag ska göra mitt bästa för att hålla det kort. :)

Jag älskar film. (jo, så är det faktiskt!) Och intresset har väl alltid funnits där, men har blivit allt större på senare tid (speciellt sedan jag började på det fantastiska Sturegymnasiet i Halmstad, med inriktning Tv och Filmproduktion, där jag även lärde känna filmfantasten Jimi Vall Peterson)
Men film är inte det enda som intresserar mig, jag håller på med både det ena och andra. Musik, teater, föreningsarbete (UNF), Orientalisk dans, skriver gör jag en hel del också och mycket annat. Det är en salig blandning! Därför glädjer det mig att filmindustrin är väldigt bred. Jag får faktiskt syssla med nästan allt som jag vill när jag håller på med film. Hur bra som helst, helt enkelt! Film är fantastiskt, och det finns ju så mycket att skriva och prata om (därav den här fantastiska bloggen!).

Det ska bli jättekul att få skriva i bloggen och dela med mig av mina tankar, och jag hoppas verkligen att ni kommer tycka att det är minst lika roligt att läsa. Förhoppningsvis finns det något av intresse, tanken är ju att den ska bli mångsidig. Dessutom har ju bloggen två fantastiska hjärnor!

Skrev jag för långt nu igen? Jag tror nästan det...Bäst att avrunda!

Ha det bäst filmälskare!
Peace out

Här är en trailer till en utav mina absoluta filmfavoriter: Amélie från Montmartre, med fantastiskt charmiga Audrey Tautou i huvudrollen, regisserad av Jean-Pierre Jeunet, och med musik komponerad av musikgeniet Yann Tiersen . Den är helt fantastisk och har till stor del förorskat min enorma svaghet och kärlek för fransk film. Njut!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar